Isnin, 25 Oktober 2010

wujudkah cinta di hatimu? by zira mohammad fuad



sehari,
umpama berminggu minggu lamanya,
seminggu,
umpama berbulan bulan lamanya,
sebulan,
umpama bertahun tahun lamanya.
diam tak diam,
hampir sedekad lamanya,
aku hilang Cinta.


ya,
cintaku ku pergi bila si dia pergi,
cintaku hilang bila si dia hilang dari pandanganm
cintaku kabur bila si dia tak jelas akan kewujudanku.

dia pergi...
jauh~
seperti cintaku..

namun,
aku tetap bawa dia kemana saja aku pergi,
di lubuk hati,
walau aku tahu,
waktu itu,
dia punya kekasih hati.
hanya sandaran doa yang dpt kutitipkan...


sedekad lamanya,
aku memendam rasa,
mencuba melupakan semuanya,
semuanya?
ya..
segala galanya tentang aku dan dia...

aku pergi,
jauh...
mebawa hati yang luka...
hanya untuk melupakan dia,

akukah yang salah?
atau dia yang tak pernah mengerti kewujudan perasaan ini.
bertahun lamanya aku memendam rasa.
bertahun kasih!

aku cuba,
terus mencuba,
sedang aku mencuba melupakn dia,
hadirnya seorang pria persis sepertinya,
senyumannya,
ketawanya,
gurau sendanya,
dia hadir dalam hidupku,

seperti dia tahu akan lara hati ini.
seperti dia mahu mengubat segala kedukaan hati.

namun,
aku tak BISA!
tak bisa memandang wajahnya,
tak bisa melihat senyumannya,
tak bisa mendengar ketawanya,
dan tak bisa melayan gurau sendanya.

aku pergi...
dari dia,
aku tak mahu rasakan CINTA!
kerna cintaku...
kasihku...
rinduku...
hanya utk dirimu..