Jumaat, 28 Januari 2011

Ya Allah
Aku berdoa utk seorang rojul yg menjadi sebahagian hidupku
Seorang yg sangat mencintai-Mu melebihi dari segalanya
Seorang rojul yang hidup bukan untuk dirinya sendiri tetapi untuk-Mu 
Seorang yang mencintaiku dan menyayangiku bukan krn nafsu semata
Seorang yang mencintaiku dan menyayangiku krn-Mu
Seorang yang dapat mencintaiku bukan kerana kecantikan ku tapi krn hatiku
Seorang yang bukan hanya memujaku tetapi dapat menasihatiku bila aku khilaf
Seorang yang dpt menjadi sahabat setiaku tak kira senang mahupun susah
Seorang yang dpt membuatku berasa dihargai sbgi seorang wanita kala di sisinya
Aku tidak meminta rojul yang sempurna
Namun aku  meminta pria yang tidak sempurna sehingga aku dpt membuatnya sempurna di mata-Mu


       
Ya Allah
Jika aku jatuh hati
Jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling dari hati-Mu
Ya Allah
Jika aku jatuh hati
cintakanlah aku pada seseorang yg melabuhkan cintanya pada-Mu
agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu
Ya Allah
Jika aku jatuh hati
izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yg hatinya bertaut pada-Mu
agar aku tidak terjatuh dalam jurang cinta-Mu
Ya Allah



Ya Allah
Aku minta izin pada-Mu
Bila tiba saat aku jatuh cinta
Biarlah cinta itu aku berhak atasnya
Cinta yang halal pada pandangan-Mu
Ya Allah
Aku minta izin 
Bila tiba saat aku jatuh cinta
Jangan biarkan cinta untuk_mu berkurang
Hingga aku lalai diri-Mu
Ya Allah
Aku pinta 
Bila tiba saat aku jatuh cinta
Kurniakanlah seseorang yang hatinya penuh dgn kasih pada-Mu
Sehingga aku makin mengagumi-Mu
Amin ya rabbal alamin...


ya Allah,jika dia benar untukku dekatkanlah hatinya dengan hatiku.
jika dia bukan milikku.
damaikan lah hatiku dengan ketentuanmu..

amin.